De perfecte locatie...?

29 oktober 2023 - Loutraki, Griekenland

Het lastigst van deze manier van reizen, is het kiezen van waar je heen gaat. Op booking filter ik op een richting dat we op willen en vervolgens scroll ik over de kaart om te de perfecte locatie te vinden. Het liefst iets buiten de stad, gratis en veilig parkeren, een strandje om de hoek en vier bedden verdeeld over twee ruimtes. En betaalbaar. En een hoge review score is ook niet onbelangrijk. Zo kwamen we terecht in een appartementje net buiten Loutraki met 'sea view' en een 'private beach'.

Het bleek een enorme flat te zijn. Het uitzicht was prachtig, maar verder was de ligging 'in the middle of nowhere' en dat privéstrand bleek meer een rotsblok te zijn. Verre van ideaal met kinderen. Dat was even schakelen... de eerste nacht lagen we wakker van de ruziënde katten en blaffende zwerfhonden. Even overwogen we weer te vertrekken, maar na het ontbijt en een goede bak koffie besloten we eerst de omgeving te ontdekken. Ik vond een toeristenkaart in een lade die ons alle highlights van de omgeving liet zien. Dit gebied is met name populair bij de bewoners van Athene die hier een tweede huis hebben. Het is een groen heuvelachtig gebied met historische plekken, en, het mooiste van alles, een prachtige lagoon. Veel is hier al dicht en de meeste strandstoelen staan al opgestapeld, maar wij vonden op 10 minuten rijden van ons appartementje een fijn klein strandje aan die lagoon. Dat werd dus deze laatste dagen in Griekenland 'ons strandje'. Vol met vissen zat het er. Uren hebben we ons er vermaakt.

Het lastigste was misschien niet het vinden van weer de ideale plek. Het lastigste was om zonder verwachting (ondanks een beschrijving en de reviews) weer op pad te gaan naar een nieuw avontuur. Het inmiddels vertrouwde plekje, waar we een week hebben vertoefd, achter ons te laten en op weg te gaan naar weer alles opnieuw ontdekken: een supermarkt, een goed restaurant, een speeltuin, en een fijn strandje. En toen we die dingen gevonden hadden, werd zelfs die vreselijke grote flat een hele prima plek.

P.s. inmiddels zijn we zaterdagavond weer thuis gekomen. Ik zal in de komende dagen nog 1 blog schrijven als afsluiting van deze vakantiereis onder de Griekse zon.