Home is where the backpack is

15 januari 2015 - Lelydorp, Suriname

Natuurlijk vonden we het ook wel een beetje spannend om onze backpacks te pakken, een heleboel spullen en leuke mensen achter te laten, en te gaan. Soms vraagt iemand ons wat we nou het meest missen. We moeten er even over nadenken. We missen een boterham met hagelslag bij het ontbijt, de Hema met 'alles wat handig is' en een kopje thee bij de open haard. Oh en voor de goed orde, we missen jullie ook wel hoor.

Maar eerlijk is eerlijk: eigenlijk missen we niks. Het reizen is fijn en als we het ergens minder fijn vinden of 'wel gezien' hebben, pakken we onze spullen weer in onze backpacks en gaan we verder. Overal vinden we weer een nieuw avontuur.

Op dit moment doen we een roadtrip richting het westen van Suriname en weer terug. We eten bij Javanen, slapen bij Creolen, gaan op pad met een Hindoe en kopen bananenchips bij de Chinezen. Het landschap verandert elke 20 kilometer. Rijstvelden, jungle, mooie huizen met grote hekken, kleine houten hutjes, half-vergane fabrieken, rivieren, bruggen, vuilnisplaatsen en een oude stoomtrein flitsen aan ons voorbij. Soms stoppen we even om ons over het mooie of juist vergane te verwonderen.

En steeds weer komen we aan het eind van een lange dag thuis. Daar waar onze backpack staat met een schone onderbroek en douchegel. Meer hebben we niet nodig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mirjam GJ:
    16 januari 2015
    Hey J&J, leuk en tof om jullie verhalen, avonturen en belevenissen te blijven volgen. Ik probeer dan na te denken over hoeveel mensen, hoeveel culturen, verschillende soorten natuur en land en belevenissen jullie al hebben gezien en meegemaakt...dat zijn er heel wat;) Succes en plezier de komende tijd weer:) Liefs!