New York

8 november 2014 - New York City, Verenigde Staten

New York... wat een stad! Niet te vangen in woorden of beelden. Toch zal ik, speciaal voor jullie, een poging wagen.

Bedenk een tegenstelling, en je vindt hem terug in New York. Hier bestaat oorverdovend lawaaierig van de claxons, muziek en mensen die om aandacht schreeuwen op Times Square, naast de betoverende stilte van de wind door de bomen en het zachte gezang van vogels met alleen nog ver op de achtergrond het ruizen van de stadsdrukte in Central Park. Hier vraag je je af hoe je levend de overkant bereikt op Canal Street, terwijl in elk park eekhoorns zorgeloos rondrennen. Hier dender je in no-time met de subway onder de grond door naar de andere kant van de stad, en laat je je rustige lopend meevoeren over een door de natuur overgenomen treinrails meters boven de straten. Hier vindt je China, Afrika, Jamaica, India, Israel en eigenlijk heel Europa. Hier verwonder je je over het hoogste (en dan nog hoger), glanzenste (met nog meer glans), rijkste (echt  heel rijk), grootste (niet te beschrijven) One world Trade Centre met daarnaast het grote verdriet van 9/11 verbeeld in twee hele grote, diepe waterputten  waar een waterval in wegstroomt.  Hier voel je je opgenomen door de grootsheid van de stad als het verkeer onder je door dendert en de duizenden lichtjes van de stad je omringen op de Brooklyn Bridge en hier voel je de grootsheid van God in de st John en st Patrick Cathedraal die met hun dikke muren de stad even helemaal doen vervagen.

In New York raak je waarschijnlijk nooit uitgekeken.

Na lang overwegen en vele berekeningen hebben we toch besloten vanaf New York gelijk met een auto verder  te gaan. Vandaag mochten we in de 3 uur (!!) Durende reis door de stad nog 1 keer van New York genieten... Deze blog schrijf ik vanuit een super schattig Motel ergens onderweg naar Buffalo.

1. Ria:
    10 november 2014
    mooi om te lezen. jullie beschrijven NY heel treffend. Goede reis verder we blijven de verhalen volgen