Het avontuur is begonnen

3 november 2014 - Kings County, Verenigde Staten

De afgelopen weken stonden in het teken van inpakken, verhuizen, regelen, afscheid nemen, nog meer inpakken, loslaten en dan uiteindelijk gister de laatste knuffels, kussen en gelukswensen. De vlucht ging voorspoedig. Ook bij aankomst op het JFK airport leek alles goed te gaan: de Duane deed niet moeilijk, we hadden onze tassen snel en voor we het wisten stonden we buiten. Daar zou de eigenaar van het B&B waar we de eerste vijf nachten van onze reis zullen verblijven, ons op komen halen. Maar hij was er niet. We belden hem en hij zou iemand sturen. Er kwam niemand. Volgens de man van de B&B was er wel iemand geweest, maar die was blijkbaar zonder ons weer vertrokken. Vaag verhaal... We namen dus maar een taxi die ons naar het adres dat we via de mail hadden gekregen bracht. Daar was geen B&B. Wel een leegstaand pand. We belden opnieuw met de man. Hij zou een taxi sturen die ons naar het goede adres bracht. We wachtte een half uur in de herfstige wind op de taxi. Gelukkig kwam die wel en hij bracht ons naar... het verkeerde adres. We lieten de taxichauffeur naar de B&B man bellen en na wat geschreeuw over en weer, ging de taxi weer rijden.

Gelukkig kwam er gelijk een vriendelijke vrouw naar buiten. Ze bracht ons naar onze kamer terwijl ze maar `sorry` bleef zeggen. Ach.. wij zijn allang blij dat er een B&B is. En wat voor een? De koelkast staat vol heerlijk eten, de fruitschaal is goed gevuld, het bed slaapt heerlijk en de douche is fijn. Meer luxe gaan we deze reis waarschijnlijk niet vinden.

Wij gaan New York ontdekken. Doei!

1. Astrid:
    3 november 2014
    Leuk om zo snel wat van jullie te horen!!